poniedziałek, 24 lutego 2014

Karob w wiśniowym sadzie :)

Hej :)
już po drugim śniadanku, bo ja tak :)
Dziś mam dla Was post nietypowy i nie będzie to bajka o tajemniczym Karobie, który próbuje odnaleźć swoją ukochaną wśród kwitnących wiśniowych drzew ;)

Ponieważ na spotkaniu w Krakowie otrzymałam wiele spożywczych dobroci i dużo dotąd mi nie znanych składników to od razu ochoczo wzięłam się do eksperymentowania w kuchni.

Gdy tylko Pani Barbara z Biovertu pokazała Karob wiedziałam, że MUSZĘ koniecznie go spróbować. W głowie mam już pomysł na ciasto z tym dodatkiem, ale to musi poczekać ;)

A cóż to jest ten KAROB? Nazwa rośliny to Szarańczyn strąkowy określana jako "chleb świętojański". Nazwa pochodzi od pojawienia się rośliny w Biblii - Znany z przypowieści syn marnotrawny „pragnął napełnić swój żołądek strąkami, którymi żywiły się świnie, lecz nikt mu ich nie dawał”. W tamtych czasach szarańczyn był wysoko ceniony jako pasza dla zwierząt domowychźródło  
Mączka z "chleba świętojańskiego"  jest naturalnym substytutem kakao i czekolady. Karob ma niską zawartość tuszczu, nie zawiera kofeiny, tobrominy ani kwasu szczawianowego blokującego prawidłowe wchłanianie przez organizm człowieka wapnia. Jest bogaty w naturalny cukier, minerały oraz wapń. Może być stosowany przez alergików. Karob najczęściej stosowany jest do wypieków - nadaje im ciemną barwę. I tak też go wykorzystałam :) 

Jestem łasuchem i bardzo lubię jeść słodkie rzeczy więc przygotowałam dla siebie i dziewczynek pełnoziarniste naleśniki z karobem, z nadzieniem z ekologicznego dżemu wiśniowego Symbio oraz z daktylami i morelami. 
Symbio to producent i dystrybutor certyfikowanej żywności ekologicznej. Byłam zaskoczona tym, jak dobry i słodka jest niesłodzona konfitura wiśniowa tej firmy :) I jak duże są kawałki owoców.
Wracając do moich poczynań kulinarnych to pokażę Wam co wymodziłam :p
Naleśniki zrobiłam jak zwykle, tyle że użyłam pełnoziarnistej mąki i dodałam pół łyżeczki karobu. Wyszły dużo ciemniejsze niż normalnie. Każdy naleśnik posmarowałam konfiturą wiśniową i posypałam suszonymi morelami i daktylami. Morele i daktyle są suszone na słońcu dlatego mają inny kolor niż te które spotykamy w sklepach. 
Składniki można kupić na Biovert.pl, a jeśli ktoś jest z Krakowa to można te składniki nabyć na ulicy Miłkowskiego 23 :) 
Potem wystarczy każdy naleśnik zwinąć w rulon, polać jogurtem naturalnym i ozdobić ( ja wykorzystałam morele,daktyle i karob). 
Smacznego :)  
Moje dziewczynki się zajadały :) Ale powiem Wam, że taki naleśnik jest bardzo sycący i po jednym miałam już dość słodyczy na cały dzień :)

Używacie produktów bio i eko w swoich kuchniach? Jeśli nie to spróbujcie bo mają nie tylko więcej składników odżywczych ale i są smaczniejsze :) 



27 komentarzy :

  1. Ja aktualnie testuję produkty Symbio i jestem z nich bardzo zadowolona. Naleśniki wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mamamia cóz to za wynalazek ;D pierwszy raz słyszę1 :D

    OdpowiedzUsuń
  3. aż bym zjadła coś słodkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam mniam.. no to teraz zgłodniałam:PPP

    OdpowiedzUsuń
  5. Obowiązkowo muszę wypróbować to cudeńko, bo Pani ładnie o nim mówiła i mi smaka narobiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha no to podałaś mi pomysł! :D:D:D:D Lubię naleśniki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. zdrowy i syty obiadek :-) szkoda że daleko mam do ciebie bo chętnie bym wpadła na takie naleśniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsze słyszę - zjadałabym sobie te Twoje naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygladają bardzo pysznie i są na pewno bardzo zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  10. smacznie wygladają! aż mam ochotę polizać ekran!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, chyba nie będzie smaczny ten ekran :P

      Usuń
  11. Ciekawa notka, bardzo lubię czytać o tak ciekawych produktach spożywczych. Dzięki Tobie wiem, że coś takiego jak Karob istnieje:) Jeśli gdzieś go dorwę, to z pewnością przetestuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że post przypadł Ci do gustu :) Sama też lubię dowiadywać się o nowościach, ich źródle i historii, dlatego postanowiłam nieco przybliżyć karob ;) a że jest ciekawy to było co pisać ;) Polecam, jako alternatywę kakao :D

      Usuń
  12. nalesniki wyglądają przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale smakowicie wygląda! Ewelinko, wpraszam się na ciasteczka.. :D:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na naleśniki miało być. :D Ja już prawie śpię, koniec pisania na dzisiaj. :D

      Usuń
  14. Naleśniki ślicznie wyglądają, aż zrobiłam się głodna. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda pysznie :) nigdy nie słyszałam o tej roślinie ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. شفط الصرف الصحي بالدمام
    اقبل الشتاء وسيواجه اهالى مدينة الدمام مشكلة من اصعب واخطر المشكلات المتعبة
    أولها انسداد بيارات المجارى وانسداد شبكات الصرف الصحى وهى المواسير
    و يعانى من هذة المشكلة الجميع ويظلون فى البحث عن شركة رائدة متخصصة فى اصلاح كافة المشاكل الخاصة باعطال انسداد المجارى
    ونحن شركة تسليك مجارى بالخبر لدينا من الخبرات الكبيرة التى نكتسبها من اعمالنا السابقة نؤكدلك عملينا العزيز أننا وبكل جدارة وخبرة
    افضل شركة تسليك مجارى بالدمام رخيصة التكلفة وفى نفس الوقت ماهرين فى العمل
    تعمل الشركة بافضل الطرق الحديثة والاساليب المتطورة علي ايدي افضل العاملين والمتخصصين في هذا المجال
    حيث ان الشركة تمتلك طاقم عمل مدرب علي اعلي مستوي علي ايدي خبراء ماهرين وفنيين محترفين
    حيث لاتتواجد هذه المواد الخاصة بالعمل الا داخل شركتنا فقط وهذه واحده من اهم ما يميز
    افضل شركة تسليك مجارى بالدمام عن غيرها من باقي الشركات الاخرى المنافسة فى المجال
    كما يوجد لدينا العديد من الخصومات الهائلة فنقدم خدماتنا باقل الاسعار التى تتناسب مع جميع عملائنا الكرام
    يوجد لدينا فنيون ومهندسون وخبراء مدربون على اعلى مستوى
    وذلك حيث يمكنهم معرفة تحديد الاسباب التى تتسبب فى انسداد المجارى ولان من اصعب الاشياء هو انسداد المجارى الخاصة بالمنزل فهو يوقف الحياه بالمنزل
    و يتسبب فى مشاكل فى غاية الخطورة لاننا دائما نستعمل الحمامات والمطابخ
    وعند انسداد المجاى تتوقف الحياه كما ينتج عنها الروائح الكريهه التى تضر بالمنزل
    وايضا انسداد المجارى وذلك ينتج عنها اضرار خطيرة بالمنزل نفسه من تسربات بالمياه وتحت البلاط وتسربات بالجدران
    فلا تقلق عملينا العزيز من كل ذلك فلدينا المهارة والخبرة العالية فى اعمالنا لحل كل ذلك .
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تنظيف فلل بالجبيل
    شركة المثالية للتنظيف
    شركة عزل اسطح بالرياض
    شركة صيانة مسابح بالرياض
    شركة تنظيف فلل بالرياض

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 w kuferku , Blogger